Oficjalne Polskie Forum O Wszystkim


#1 2008-04-14 18:25:15

Strateger

Administrator

3726751
Zarejestrowany: 2008-04-13
Posty: 18
Punktów :   
WWW

The Sims - seria

[u]THE SIMS[/u]:

Producent Maxis
Wydawca Electronic Arts
Projektant Will Wright
Silnik własny
Data wydania Styczeń 2000
Gatunek symulacyjno/strategiczna
Tryb gry Singleplayer
Kategorie wiekowe ESRB: Teen (T)
PEGI: 7+
ELSPA: 11+
Platforma Microsoft Windows, Mac OS X
Nośniki 2 CD
Wymagania Windows 98 lub nowszy, 233MHz Pentium II lub szybszy, 64 MB RAM, 4x CD-ROM, karty dźwiękowa i graficzna kompatybilna z DirectX 6.0 (wymagania RAM i HDD rosną po instalacji dodatków)
Kontrolery klawiatura i mysz

The Sims jest strategiczno-symulacyjną grą komputerową, stworzoną przez projektanta gier Willa Wrighta wydaną przez firmę Maxis. Od czasu wydania (styczeń 2000) sprzedała się w ponad sześciu milionach kopii na całym świecie, dzięki czemu otrzymała tytuł najlepiej sprzedającej się gry na komputery osobiste w historii gier . Tak jak inne gry Maxis, np. SimCity (także stworzone przez Wrighta), The Sims jest czasami nazywana "grą w boga", ponieważ pozwala na wykreowanie i kontrolowanie życia wirtualnych ludzi.

Podsumowanie 
Tak jak poprzednie gry Maxis, The Sims odchodzi od standardów nałożonych przez poprzednie gry komputerowe, w których głównym celem było zdobycie jakiegoś z góry ustalonego celu. Zamiast tego gra kładzie nacisk na życiu wirtualnych ludzi nazwanych populacją "Simów". Gracz może kontrolować ich codzienny tryb życia i m.in. skłonić ich do spania, jedzenia, gotowania, mycia się i wielu innych codziennych czynności.


Opis 
Zamiast jasno wyznaczonych celów, gracz ma możliwość dokonywania własnych wyborów. Właśnie dzięki temu, że gracz może bez żadnych przeszkód ingerować w wirtualne środowisko, gra szybko przyciągnęła wiele różnych graczy. Jedynym prawdziwym celem gry jest organizowanie czasu Simom i pomaganie im w osiąganiu ich własnych celów rozwojowych.

Simy mają zaimplementowany skrypt wolnej woli, więc nawet jeśli coś im zlecimy, mogą zdecydować, że najpierw powinno być wykonane coś innego lub po prostu zignorować komendę. Gracz musi zastanawiać się, co Simy mogą robić w danym czasie, np. czy mają się bawić, czytać, ćwiczyć swoje umiejętności. Simy, zupełnie jak ludzie, muszą mieć zaplanowane codzienne czynności, takie jak higiena osobista, jedzenie, czy spanie. Jeżeli gracz zapomni o tych czynnościach, Simy wpierw zachorują, a później umrą. Ponadto Simy potrzebują rozrywek w swoim życiu; jeżeli jej nie otrzymają, pasek szczęścia (rozrywki) będzie się obniżał, a Simy popadną w depresję. Simy nie zostały jednak zaprogramowane, aby zrobić sobie jakąś krzywdę, więc nawet w depresji nie będą próbowały np. popełnić samobójstwa. Mimo to Simy potrafią być dla siebie bardzo niemiłe np. poprzez obrażanie, uderzanie ich czy wszczynanie bójek.

Stan finansowy jest regulowany poprzez wysyłanie Simów do pracy, płacenie rachunków, kupowanie produktów żywnościowych i tym podobne czynności.

Dodatkowo, gra zawiera bardzo rozbudowany system architektury. Właściwie, to gra początkowo była tworzona jako symulacja projektowania wnętrz z Simami jako dodatkiem do całości. Podczas rozwoju gry zauważono, że Simy są bardziej interesujące niż domy, więc postanowiono właśnie o nich zrobić grę. (Dokładnie tak samo było z Sim City: gra ta była tworzona początkowo dla projektantów miast).

Sztuczna inteligencja Simów jest bardzo zaawansowana i chociaż gracz musi dość często interweniować, aby sprowadzić ich na właściwą ścieżkę, Simy potrafią zadbać o najbardziej podstawowe codzienne czynności. The Sims nie ma określonego celu, więc i nie ma żadnego momentu, w którym wygrywa się grę. Częściej mówi się o niej jako o zabawce, a nie grze.

W grze znalazły się limity, których (bez odpowiednich programów) ominąć się nie da: najbardziej znany z nich to fakt, że dzieci nigdy nie dorastają (mimo że niemowlaki owszem). Innymi znanymi ograniczeniami są brak informacji o wieku Sima (Simy są nieśmiertelne) oraz brak weekendu. Na przykład, dorosły Sim idzie do pracy każdego dnia, a dziecko każdego dnia do szkoły.

Simy są prowadzone przez gracza poprzez instruowanie ich do wykonania pewnych interakcji z innymi obiektami (zestaw telewizyjny, radio, inny Sim). Simy mogą przyjmować gości, lecz gracz nie może bezpośrednio nimi kierować. Gracz może kazać swojemu Simowi zaprosić wizytatora do np. gry w szachy lub oglądania telewizji.

Pomimo że Simy nie mają wieku i przy pewnej ilości ostrożności gracza są nieśmiertelne, to Simy i tak mogą umrzeć w różnych wypadkach. Mogą być to na przykład: zagłodzenie, utopienie, spłonięcie w pożarze, porażenie prądem lub poprzez wirus (można nabawić się go od świnki morskiej, co może się stać, gdy jej klatka nie jest sprzątana regularnie). Dodatkowo, dzieci Simów mogą zostać wysłane do szkoły militarnej, jeżeli ich stopnie szkolne są bardzo słabe przez dość długi czas. Jeżeli dziecko zostanie wysłane do takiej szkoły, już nigdy nie wraca do rodziny. Pomimo takich porażek, wielu graczy umyślnie tak traktuje Simów, aby obejrzeć ich reakcje. Jeżeli gra nie została zapisana można robić to bez żadnych obaw o przyszłość Simów.

Simy mogą okazywać sobie namiętność niezależnie od płci adorowanego Sima. Konieczne jest do tego zdobycie odpowiedniego poziom sympatii między dwoma Simami, aby mogło dojść do namiętnych pieszczot i pocałunków (odbywających się zawsze na stojąco). W Simach zawarto ponadczasowy element poprawności politycznej: jest to jedyna gra na świecie, która uwzględnia różne obyczaje kulturowe w zakresie płciowości. Gracz może sam decydować nie tylko o powstawaniu małżeństw heteroseksualnych zaczynających się błyskawicznym ślubem ze suknią i welonem dla pani Sim, ale również można tworzyć jednopłciowe związki partnerskie dwóch panów Simów lub dwóch pań Simek, które doprowadzają do zamieszkania we wspólnym domu. Istnieje również możliwość tworzenia związków poligamicznych, typowych dla kultur muzułmańskich. W grze funkcjonuje również element zazdrości, który w kontaktach między "zakochanymi" Simami doprowadza do napadów złości i policzkowania się Simów. Jest to szczególnie zauważalne w związkach poligamicznych, gdy Simy zaproszone do zamieszkania pod jednym dachem łatwo z poziomu miłości przechodzą do nienawiści.

W wersji "The Sims" nie było możliwe nawiązywanie kontaktów towarzyskich (i ewentualnie później namiętnej miłości) ze sprzątaczkami, ogrodnikami czy kamerdynerami. "The Sims 2" poprawiły ten brak i w tej wersji gry można zaprosić do małżeństwa czy związku partnerskiego każdego przybysza pojawiającego się na terenie domu Sima: od listonosza po mechanika naprawiającego pralkę czy pokojówkę sprzatającą dom.

Gra zawiera również elementy cenzury obyczajowej:, o ile zaprzyjaźnione Simy kąpią się nago wspólnie w jednym basenie czy jaccuzi, względnie rozbierają się do kąpieli w wannie czy pod natryskiem, ich podbrzusze zawsze jest "ocenzurowane" zapożyczoną z amerykańskiej telewizji pikselową plamą.

The Sims używa kombinacji technik trójwymiarowej i dwuwymiarowej grafiki. Simy są trójwymiarowymi wielopoligonowymi obiektami, ale domy i wszystkie obiekty w nich to prerenderowane bitmapy.

W 2002 roku, The Sims zostało najlepiej sprzedającą się grą PC w historii, deklasując tym samym grę Myst. Gra była popularna nie tylko wśród dominujących na rynku gier młodych graczy płci męskiej, lecz również w kręgach dziewcząt (po około 50% sprzedaży dla obydwu płci). Pomimo nieprawdopodobnego sukcesu gry, cały czas krążyły pytania o wartości przesyłane przez grę, jednakże aby coś sprawdzić trzeba wpierw to kupić, więc sprzedaż ciągle rosła.

Niekończąca się rozgrywka była już wcześniej wykorzystywana w innych grach, na przykład w serii gier Harvest Moon (wydanych jedynie na Super Nintendo), ale The Sims z pewnością zdobył największą popularność. Gry takie (na przykład Animal Crossing), zostały rozsławione właśnie dzięki sukcesowi The Sims.

"The Sims" zostało ulepszone przez wspomniane wyżej "The Sims 2".Tam,gdzie wcześniej gracz mógł tylko wybierać pomiędzy gotowymi twarzami i ubraniami,w drugiej części może dobierać Simom ubiór według swoich upodobań i sam skonstruować twarz.


THE SIMS: ŚWIATOWE ŻYCIE:

Producent Maxis
Wydawca Electronic Arts
Dystrybutor Cenega Poland
Projektant Will Wright
Silnik Gra The Sims
Data wydania 2002
Gatunek symulator życia
Tryb gry gra jednoosobowa
Platforma Windows
Nośniki CD (2)
Kontrolery Klawiatura, mysz

The Sims: Światowe Życie to pierwszy dodatek do gry komputerowej "The Sims". Nie dodaje on nowej okolicy jak inne (poza Balangą) dodatki. Dodaje jedynie nowe podłogi, tapety, przedmioty i ubrania. Ten dodatek dodaje również możliwość przełączenia okolic.


THE SIMS: BALANGA:

The Sims Balanga to jeden z dodatków do gry The Sims, wydany w marcu 2001.

W rozszerzeniu dodano kilka nowych rozwiązań np. świecąca podłoga do tańczenia, elektryczny byk na którym bedziemy mogli wyćwiczyć kondycje. Pojawiła się możliwość zapraszania znajomych na imprezy.


THE SIMS: RANDKA
;

Producent Maxis
Wydawca Electronic Arts
Dystrybutor Cenega Poland
Projektant Will Wright
Silnik Gra "The Sims"
Data wydania 14 listopada 2001, w Polsce 29 listopada 2001
Gatunek symulator życia
Tryb gry gra jednoosobowa
Platforma Windows
Nośniki CD (2)
Kontrolery Klawiatura, mysz

The Sims Randka jest trzecim  dodatkiem do gry komputerowej "The Sims". Dodatek w oryginale nazywa się "The Sims: Hot Date" (gorąca randka).

Jako pierwszy dodatek wprowadza możliwość odwiedzania przez Simów - Centrum (ang. Downtown). W Centrum można kupować prezenty, chodzić do restauracji, poznawać nowych Simów

Główne zmiany
Nowe lokacje - wprowadzenie "Centrum",
Gra wprowadza 125 nowych przedmiotów,
Nowe postacie niegrywalne,
40 nowych możliwości interakcji między Simami,
Nowe opcje użycia istniejących przedmiotów,

Nowe postaci niegrywalne
W grze występują nowe postaci niegrywalne, są to osoby spacerujące po "Centrum", kelnerzy, kelnerki, wiolonczelista oraz panna Stanisława (ang. Crumplebottom).


Nazwy dodatku w poszczególnych językach
Francuski: "Les Sims: et plus si affinités"
Niemiecki: "Die Sims: Hot Date"
Japoński: "Sim People: Sakura Data Set"
Polski: "The Sims: Randka"
Portugalski: "The Sims: Encontro Marcado"
Hiszpański: "Los Sims: Primera Cita"
Koreański: "심즈: 두근두근 데이트"
Litewski: "The Sims: Karštas Pasimatymas"
Turecki: "Simler: Sıcak Randevu"


THE SIMS: WAKACJE:

The Sims: Wakacje (ang. The Sims Vacation lub The Sims On Holiday), wydany w marcu 2002 dodatek do gry komputerowej The Sims.

Dodatek ten pozwala na zafundowanie Simom wakacji w różnych miejscach wypoczynkowych.

Można wysyłać Simów na wakacje na plażę, do leśniczówki i na zimowisko. Można samemu tworzyć np. hotele i różne nowe przedmioty i atrakcje np. igloo, namiot, leżaki, mostek do łowienia ryb, łazienki, a także kupować nowe meble i wyposażenie pokoi.


THE SIMS: ZWIERZAKI:

Producent Maxis
Wydawca Electronic Arts
Dystrybutor Cenega Poland
Projektant Will Wright
Data wydania Windows:
CAN 23 września 2002
USA 24 września 2002
POL 1 października 2002
GER 4 października 2002
Mac OS X:
grudzień 2002
Gatunek symulator życia
Tryb gry gra jednoosobowa
Kategorie wiekowe ESRB: Teen (13+)
PEGI: 12+
Platforma Windows, Mac OS X
Nośniki CD (2)

The Sims Zwierzaki to dodatek do gry komputerowej The Sims, rozszerzający jej możliwości.

Powiększona została okolica, gdzie gracz może kupić prowadzonemu przez siebie bohaterowi wirtualnego psa lub kota. Psami i kotami trzeba się opiekować - karmić je, sprzątać po nich, zapewnić im rozrywkę i miejsce do spania, tresować, psy należy również kąpać. Akcesoria dla zwierząt dostępne są w poddziale zwierzaki, działu różne, trybu kupowania. W parcelach publicznych można również nabyć papużkę, iguanę, żółwia, rybki, obrożę dla psa i kota, nagrodę dla psa, a także skorzystać z usług tresera.


THE SIMS: GWIAZDA:

The Sims Gwiazda – dodatek do gry The Sims. Umożliwia stanie się gwiazdą kina, modelem (bądź modelką) lub gwiazdą muzyki pop. Dodatek dodaje nową dzielnicę, zwaną Dzielnicą Show-Businessu.

Ciekawostki
W grze można spotkać Simów, którzy nazywają i się wyglądają tak samo jak gwiazdy show biznesu: : Avril Lavigne, Andy Warhol, Christina Aguilera, Sarah McLachlan, Jon Bon Jovi i Marilyn Monroe.


THE SIMS: ABRAKADABRA:

The Sims Abrakadabra (ang. Makin Magic) jest grą strategiczno-symulacyjną stworzoną przez Willa Wrighta wydaną przez firmę Maxis. Jest to jeden z dodatków oryginalnej gry The Sims, został wydany na rynek w październiku 2003 roku.

The Sims Abrakadabra jest jednym z popularniejszych rozszerzeń gry. Dodatkowymi jej atrakcjami jest np. zamienianie sąsiadów w żaby, stworzenie eliksiru itp. Pojawiają się też oryginalne przedmioty np. trumna z pokojówką - szkieletem (Kościlda), drewniana misa do ugniatania owoców na sok itd.

Pojawia się też nowa magiczna parcela, na której znajdują się stragany, na których kupimy magiczne składniki, mroczne kolejki i "stadiony" na magiczne pojedynki. Pojawia się również nowa magiczna waluta - magimony. Jest to ostatni dodatek do gry The Sims, przed The Sims 2.


THE SIMS 2:

Producent  Maxis
Wydawca   Electronic Arts
Electronic Arts Polska
Data wydania  14 września 2004
17 września 2004
Gatunek Symulacyjna
Tryb gry Singleplayer
Kategorie wiekowe   ESRB: T (Teen) (od 12 lat)
PEGI: 7+
Platforma PC, GameCube, PlayStation 2, Xbox, Nintendo DS, Game Boy Advance, Sony PSP, telefony komórkowe, Mac OS X
Nośniki CD (4) / DVD (1)
Wymagania Procesor 1000 MHz
--------------------------------------------------------------------------------

Pamięć RAM 256 MB


--------------------------------------------------------------------------------

Karta graficzna 64 MB


--------------------------------------------------------------------------------

Windows: 98, 98 SE, ME, 2000, XP, Vista


--------------------------------------------------------------------------------

Dysk twardy 3.5 GB

Kontrolery Klawiatura, mysz

The Sims 2 – druga odsłona strategiczno-symulacyjną gry komputerowej The Sims, umożliwiająca tworzenie i sterowanie życiem wirtualnych ludzi. Opracowana przez firmę Maxis Software i jednego z jej założycieli, programistę oraz projektanta gier Willa Wrighta, a wydana przez Electronic Arts 14 września 2004 roku pod marką EA Games, już w ciągu dziesięciu dni od tej daty biła rekordy sprzedaży, oszacowano że było to ponad milion kopii, tym samym stała się wówczas najbardziej dochodowym tytułem w historii firmy.

Nowości względem The Sims
Grafika 3D dzięki, której można dokładniej odwzorować mimikę twarzy i fizykę ruchów postaci, wygląd pomieszczenia i obiektów w nim umieszczanych. Ponad to silnik graficzny wykorzystany w The Sims 2 pozwala na zastosowanie odbić, załamań i rozproszeń światła.
Przejrzyste menu ułatwiające obsługę gry.
Rozbudowany interfejs tworzenia Simów.
Życiowe priorytety Simów, czyli wybór drogi według, której będą się rozwijać.
Chemia Simów, czyli "Co kręci", a "co odrzuca" w relacjach z innymi Simami (od dodatku Nocne Życie).
Aspiracje Simy mają różnego rodzaju pragnienia zależne między innymi od ich życiowych priorytetów, należy je spełniać aby otrzymywać punkty, za które możemy później otrzymać rozmaite gadżety.
Wskaźniki: aspiracji, reputacji (od dodatku Na studiach), korzyści z aspiracji życiowej (od dodatku Czas wolny).
Obawy mają odwrotne działanie do aspiracji. Simy boją się niektórych zjawisk, a gdy lęk się ziści punkty aspiracji są odejmowane.
Realistyczne etapy życia i rozwoju.
Genotyp pozwala na dziedziczenie wielu cech po rodzicach, zarówno fizycznych jak i osobowości.
Wspomnienia, na podstawie których określana jest ich osobowość:
złe wspomnienia mają związek z obawami i mogą długotrwale niszczyć np. relacje w rodzinie
dobre wspomnienia mają związek z aspiracjami i Simy przez długi czas mogą się cieszyć z osiągnięcia jakiegoś celu
Ubrania uzależnione od pory dnia, czy też okazji.
Szerzej rozbudowany system przeprowadzek.
Dni tygodnia.
Możliwość nakręcenia filmu z Simami w rolach głównych.
Dodatkowe codzienne czynności.
Możliwość tworzenia własnych miasteczek i okolic.
Możliwość studiowania w 11 różnych kierunkach (od dodatku The Sims 2: Na Studiach)
Zmiany pogodowe i pory roku (od dodatku Cztery Pory Roku)
Hobby (od dodatku Czas wolny)
Choroby

Miasteczka w grze
Dziwnowo
Miłowo
Werona
3 Akademiki (z dodatkiem The Sims 2: Na Studiach)
Akademia Klasyczna
Nowa Politechnika
Uniwersytet Simowy
Przedmieście (z dodatkiem The Sims 2: Nocne Życie)
Lazurowa Promenada (z dodatkiem The Sims 2: Własny Biznes)
Kwitnące Wzgórza (z dodatkiem The Sims 2: Cztery Pory Roku)
3 miasteczka wakacyjne do których wyjeżdżamy tylko na wakacje (z dodatkiem The Sims 2: Podróże)
Wioska Takemizu (Daleki wschód)
Trzy Jeziora (góry)
Wyspa Twikkii (tropiki)
Dolina Niezbędna (z dodatkiem The Sims 2: Czas wolny)
Lesista Dolina (tylko z the sims 2 historie ze świata zwierząt)

Tworzenie nowego Sima
Dzięki rozbudowanemu interfejsowi tworzenia Simów i mnogości przeróżnych opcji możemy:

w dowolny sposób zmieniać - jego rysy twarzy, fryzurę, kolor włosów i oczu, tuszę, karnację oraz makijaż i brwi
określić wiek - niemowlę, małe dziecko, dziecko w wieku szkolnym, nastolatek, student (z dodatkiem The Sims 2: Na Studiach), dorosły lub emeryt
wybrać ozdobne dodatki - okulary, a z dodatkiem The Sims 2: Podróże też kolczyki (nie tylko w uszach), bransoletki i ozdoby szyi
dobierać garderobę uzależnioną od pory dnia, czy też okazji - codzienna, wizytowa, sportowa, strój kąpielowy, bielizna, piżama, okrycia wierzchnie (z dodatkiem The Sims 2: Cztery Pory Roku)
określić priorytety życiowe - pragnienie bycia sławnym, dążenie do bogactwa, pragnienie tworzenia rodziny, chęć zdobywania wiedzy, pragnienie romansowania,pragnienie przyjemności(z dodatkiem The Sims 2: Nocne Życie)
wybrać znak zodiaku
sprecyzować preferencje "chemii Simów" odpowiedzialne za relacje między Simami (z dodatkiem The Sims 2: Nocne Życie)

Etapy życia i rozwoju Sima
ciąża - Simowie mogą mieć swoich potomków, dziedziczących po rodzicach różne cechy wyglądu fizycznego lub osobowości. W ciążę zazwyczaj zachodzi kobieta, jednak ciekawostką jest fakt, że mężczyzna też może! Kiedy Sim ma wybraną drogę chęci zdobywania wiedzy w pragnieniach często pojawia się opcja "chcę zobaczyć UFO" i jeżeli ją spełnimy, to czasami może zdarzyć się tak, że nasz Sim wróci do domu będąc w ciąży z kosmitami. Gdy już nadejdzie moment narodzin takiego "UFO niemowlaka" okaże się, iż on wcale nie jest podobny do tatusia, ponieważ jest zielony i posiada nieproporcjonalne rysy twarzy. W okresie trwania ciąży u Simów występują przeróżne jej objawy zgodne z tymi pojawiającymi się w realnym życiu, czyli np.: biegunki, wymioty, uczucie ciągłego zmęczenia lub niekontrolowanego pochłaniania pokarmów.
noworodek - Simowi rodzice muszą przede wszystkim je karmić butelką i przewijać pieluszki, jeżeli zaniedbają te podstawowe obowiązki dziecko może im zostać odebrane przez opiekę społeczną, a jego odzyskanie jest już nie możliwe. Poza tym można też okazywać im miłość poprzez przytulanie, lub kłaść spać do kojca. EA Games zadbało też o Simów pracoholików, gdyż w grze istnieje opcja zatrudnienia opiekunki do dziecka (przez telefon, internet).
niemowlę - należy je karmić, przewijać, zmieniać ubranka na stole do przewijania, kłaść spać, kąpać w wannie, pozwolić się bawić i rozwijać już swoje umiejętności (kreatywność, logika, charyzma) za pomocą przeznaczonych do tego zabawek. Niemowlęta posiadają też swoje własne aspiracje, decydujące o dalszym rozwoju dziecka, które powinien zaspokajać wzorowy rodzic, a są to: nauka chodzenia, nauka samodzielnego załatwiania swoich potrzeb fizjologicznych, nauka mówienia.
dziecko w wieku szkolnym - od tej pory "Sim junior" będzie co ranek, przed godziną 8:00 (z wykluczeniem sobót i niedziel) udawać się do szkoły specjalnym żółtym autobusem, a gdy już tam dotrze warto poobserwować jego paski potrzeb, ponieważ i wtedy się zmieniają. Znaczy to, że mały Sim je i załatwia się w szkole podobnie jak w domu, lecz poza naszą kontrolą. Dzieci teraz zaczynają też nawiązywać swoje kontakty towarzyskie z rówieśnikami (w tym dziećmi w ich wieku zamieszkujących to samo miasteczko), więc od czasu do czasu i niezależnie od nas, przyprowadzają do domu kolegę/żankę z klasy. Jeśli pragniemy aby "Sim junior" osiągał dobre wyniki w nauce (co owocuje rozmaitymi nagrodami pieniężnymi od rodziny, lub wyróżnieniami w szkole), musimy dopilnować żeby codziennie odrabiał zadania domowe, a rodzic, starsze rodzeństwo lub dziadkowie mogą czasem mu w tym pomóc.
nastolatek - nadal nakłada na młode Simy obowiązek chodzenia do szkoły i odrabiania lekcji, ale też pozwala już na wykonywanie wszystkich domowych obowiązków, samodzielne wyjazdy na parcele publiczne, posiadanie sympatii (partnerów), czy też znalezienie tymczasowej pracy. Z uwagi na realizm zawarty w grze nastolatek przechodząc okres buntów może wraz ze swoim lubym urządzać nocne eskapady po okolicy. Troskliwi rodzice mają prawo starać się o to, aby ich dziecko mogło uczęszczać do szkoły prywatnej, w tymże celu należy skorzystać z telefonu i wybrać opcję "zaproś dyrektora na obiad". Dyrektor pojawi się wówczas nazajutrz, tuż przed godziną 17:00, korzystne jest wcześniej wysprzątać cały dom i zadbać o jego wystrój, ponieważ ma to znaczący wpływ podczas oprowadzania go po pokojach.
młody dorosły (od The Sims 2: Na studiach) - zanim nastolatek stanie się dorosły czekają go studia. Młodzi dorośli opuszczają rodzinny dom i wyjeżdżają na studia do miasteczka studenckiego gdzie mogą mieszkać a akademiku bądź w osobnym domu gdy mają na to pieniądze. Oczywiście studia nie przeszkadzają młodym simom w sprawach miłosnych. Studia to okres nie tylko nauki i egzaminów lecz i szaleństwa, studenci lubią się wyszaleć gdyż to ostatnie chwile ich beztroskiej młodości. Oczywiście jeżeli nie chcemy iść na studia- to nie idziemy a wtedy nastolatek pomija okres młodego dorosłego i od razu staje się dorosły.
dorosły - na tym etapie życia przed Simem otwiera się furtka do wolności, niezależności od rodziców, rozwinięcia kariery zawodowej. Nasz wirtualny człowiek może teraz wyprowadzić się z domu (sam, z całą rodziną lub zabierając ze sobą tylko tych wybranych jej członków), poszukać stałej i bardziej dochodowej pracy z możliwościami awansów, zaręczyć się, a następnie zawrzeć związek małżeński. Dorosły Sim ma prawo starać się o dziecko z innym Simem lub za pomocą biura adopcyjnego (należy skorzystać z telefonu, bądź komputera). W tym drugim przypadku musimy pamiętać o tym, że w domu powinny znajdować się już sprzęty pozwalające na opiekę nad małym dzieckiem i pewne środki finansowe na koncie Sima.
emeryt - wiek ten pozwala na zrezygnowanie z pracy i przejście na emeryturę, ale i dalszą kontynuację kariery. Po pewnym czasie życia starszego już Sima przychodzi po niego śmierć, która zabiera go do świata umarłych, a najbliższa rodzina zmarłego otrzymuje spadek (im wyższy poziom aspiracji ma starzec w chwili śmierci i im lepsze kontakty z członkami rodziny, tym spadek jest większy). Przeciętny Sim dożywa około 70 dni (wg. czasu gry), ale gdy wychowuje się go od noworodka i każdy kolejny etap życia przechodzi z wysokim poziomem wskaźnika aspiracji, żyje dłużej, nawet o 20 dni.
zgon - większość ich rodzajów zaczerpnięto z The Sims np.: śmierć z głodu, niewyspania, starości, utopienie się lub zginięcie w pożarze, jeśli zaś w pokoju składuje się za dużo brudnych naczyń, przyciągają one żarłoczny rój much, który pożera jednego z członków rodziny. Zmarły Sim może zostać zombie (jeśli użyje się w niewłaściwy sposób wskrzeszeniomatu) lub duchem (jeśli postawi się urnę w domu lub nagrobek w ogrodzie).

Dodatki ogólnie
Do gry co pewien czas wydawane są dodatki mające na celu jej odświeżenie, a też dzięki nim The Sims 2 zdobywa coraz to nowych wielbicieli. Wyróżnia się 3 typy takich dodatków:

Expansion Pack - czyli duże dodatki, wprowadzające wiele nowych przedmiotów, interakcji, postaci, mebli, ubrań itd.
Mini Pack - czyli małe dodatki, są to zwykle tylko zbiory kilkanastu nowych przedmiotów i ubrań
Stuff Pack - czyli akcesoria, wzbogaca grę o dużą ilość nowych obiektów i ubrań oraz (czasem) interakcje
Produkty niezależne - czyli nie działa z dodatkami oraz pakietami do gry The Sims

Wydane Mini Packi
Zestaw świąteczny - akcesoria (Christmas Party Pack)- dzięki temu dodatku simy maja teraz możliwość urządzenia prawdziwych świąt . Mogą w salonie postawić wielką choinkę lub przyozdobić okna witrażami jeśli zostawisz na noc ciastka odwiedzi cię Święty Mikołaj .

Wydane Akcesoria
Rozrywka rodzinna akcesoria (Family Fun Stuff) – nowa kolekcja ubrań, mebli, dekoracji i akcesoriów dla Simów. W dodatku są np. nowe zestawy do dekoracji domu – morski, podwodny i baśniowy, kostiumy dla dzieci i dorosłych, oraz ponad 60 nowych obiektów, w tym zamkowe łóżka, przebrania na lato, tropikalne ozdoby na ściany i wiele innych. Dodatek trafił do sklepów 14 kwietnia 2006 r.
Szyk i elegancja – akcesoria (Glamour Life Stuff) - kolekcja luksusowych mebli, modnych ubrań i wystawnych elementów dekoracyjnych, dzięki nim Simy mogą spełniać swoje zachcianki i prowadzić wykwintne życie. Pozwala tworzyć pełne przepychu wnętrza, urządzać sypialnie, salony i jadalnie meblami najwyższej jakości. Zestaw akcesoriów oferuje 60 nowych przedmiotów. Trafił do sklepów 1 września 2006 r.
Na święta – akcesoria (Festive Holiday Stuff) - akcesoria na potrzeby świąt Bożego Narodzenia, zabawy sylwestrowej, Halloween czy Wielkanocy. "Na święta" zawiera minipak "Zestaw Świąteczny" (z 40 przedmiotami) oraz 20 nowych przedmiotów. Dostępne w sklepach od 10 listopada 2006 r.
Impreza - akcesoria (Celebration Stuff) - dodatek bazujący na imprezach takich jak: ślub, piknik, urodziny itp. Dojdzie 60 nowych ubrań, ozdób i innych rzeczy kojarzących się z imprezą. Polska premiera 9 kwietnia 2007, a światowa 6 kwietnia 2007
Moda z H&M - akcesoria (H&M Fashion Stuff) - znajdują się tu ubrania, które zaprojektował sklep odzieżowy H&M. Premiera odbyła się 8 czerwca 2007 roku
The Sims 2: Młodzieżowy styl - akcesoria (Teen Style Stuff) - zestaw akcesorii dla nastoletnich simów, mających podkreślić ich styl i indywidualność. W sklepach od 9 listopada 2007.
The Sims 2: Kuchnia i łazienka. Wystrój Wnętrz - akcesoria - daje możliwość wystrojenia kuchni i łazienki w dwóch stylach: staromodnym i nowoczesnym.

[edytuj] Wydane Niezależne produkty
Historie z życia wzięte ( Life Stories) - Nowy typ simów, przeznaczony specjalnie na laptopy. W sumie można powiedzieć, że niczym się nie różni od The Sims 2, ale doszło coś nowego: Scenariusze. Mamy do wyboru historię Reni lub Vicentego. Musimy wypełniać cele aby przejść dany scenariusz. Możemy także zagrać w grę swobodną.
Historie ze świata zwierząt (Pet's stories) - To samo z dodatkiem zwierząt, które wysyłamy na konkursy, wystawy itp.
Historie z bezludnej wyspy - (Castaway stories) - twój sim staje się rozbitkiem na bezludnej wyspie.

Już wkrótce
The Sims 2 Akcesoria: IKEA - zestaw mebli zaprojektowanych przez firmę IKEA. Premiera przewidziana na 12 czerwca 2008.[1] Informacja nie została jeszcze potwierdzona przez EA.
The Sims 3 - Nowa generacja The Sims. Premiera jest zapowiedziana na wiosnę 2009. W grze The Sims 2: Czas wolny możemy zobaczyć krótki filmik z tej gry. Na razie znane jako screnny jest kilka zrzutów z magazynu Games for Windows. Wiemy, że w grze dostaniemy unikalną możliwość poruszania się po całym mieście bez oczekiwania na wczytanie lokacji.
The Sims 2 Apartament Life - Kolejny dodatek do The Sims 2 potwierdzony przez EA. Dodatek pozwoli nam na to, co ma pojawić się w The Sims 3 - Mieszkanie w blokach! Premiera zapowiedziana jest na jesień 2008.
The Sims 2: Deluxe - Gracze z zachodniej Europy oraz Stanów Zjednoczonych mogą się już cieszyć ze specjalnego wydania The Sims 2. W skład tego pakietu oprócz podstawowej wersji gry wchodzi dodatek nocne życie oraz prawdziwa gratka dla fanów: na specjalnej płycie DVD znajdziemy 101 filmików pokazujących rozmaite simowe sztuczki, triki i kody. Niestety na razie The Sims 2 Deluxe w Polsce jest dostępny jedynie drogą wysyłkową z zagranicy. Można je kupić w internetowej księgarni www.Amazon.com, gdzie kosztuje mniej więcej równowartość 140 złotych.
The Sims 2: Double Deluxe - Gra będzie taka jak wymieniona powyżej lecz będzie zawierała także jeszcze The Sims 2 Impreza! Akcesoria. Więcej informacji na oficjalnej stronie.


THE SIMS 2: NA STUDIACH:

Producent Maxis
Wydawca  EA Games
EA Games Polska
Projektant Will Wright
Data wydania  1 marca 2005
11 marca 2005
Gatunek Symulator
Tryb gry Singleplayer
Kategorie wiekowe PEGI: 12+
Platforma Windows
Nośniki CD (2)
Wymagania Pentium III 800 MHz, 512 MB RAM, karta grafiki 32 MB RAM (GeForce 2 lub lepsza), DirectX 9.0c., 3.5 GB wolnego miejsca na dysku
Kontrolery mysz, klawiatura

The Sims 2: Na Studiach - pierwszy z oficjalnych dodatków do gry The Sims 2. Dodatek wprowadza nowy okres w życiu - czas studiów, dzięki czemu nasze Simy żyją dłużej (wprowadzono nową grupę wiekową), a gra staje się coraz bardziej realistyczna. Po osiągnięciu odpowiedniego wieku Sim wyjeżdża do miejscowego uniwersytetu, by tam pogłębiać swoją wiedzę na kierunku, który go interesuje (przeważnie jest on związany z ambicjami życiowymi). Od tego zależy wykonywany przez niego w przyszłości zawód. Na studiach Sim uczy się, bawi się na hucznych imprezach, poznaje nowe osoby itp. Jeśli pójdzie do odpowiedniej uczelni, ma też szansę wstąpić do tajnego, nielegalnego stowarzyszenia lub bractwa studenckiego. Podczas studiów istnieje możliwość mieszkania w akademiku, a także nietypowe zdobywanie dobrych ocen (na przykład przez bliższe kontakty z profesorem). Oprócz tego, dodatek tradycyjnie wprowadza nowe elementy wyposażenia domu, ubrania itp.


Zombie
Każdy z dodatków do "The Sims 2" wprowadza nowego "sim-potwora" (w wersji podstawowej był to kosmita). W pierwszym dodatku jest to Zombie. Jeżeli jeden z naszych simów ukończył karierę paranormalną i wszedł w posiadanie Wskrzeszeniomatu, może wskrzesić jednego z simów, których nagrobki znajdują się na danej parceli.


Kierunki
Każdy kierunek studiów (jest ich 11)otwiera ścieżki do trzech wybranych karier. Po ukończeniu danego wydziału, sim dostaje dyplom i wraca do otoczenia. Wtedy można wybrać karierę do jakiej prowadzi dany kierunek (czyli zacząć ją od wyższego poziomu) lub wybrać zupełnie inny zawód (czyli zacząć od poziomu pierwszego). Wydziały i kariery do jakich prowadzą:

Matematyka -> Nauka Przestępczość Przyroda
N.Polityczne-> Show-Biznes Wojsko Polityka
Literatura -> Show-Biznes Obibok Przestępczość
Fizyka -> K.paranormalna Nauka Medycyna
Historia -> Wojsko Polityka Artysta
Psychologia -> K.paranormalna Stróż-Prawa Biznes
Aktorstwo -> Show-Biznes Sport Polityka Rozrywka Taniec
Sztuka -> Gastronomia Obibok Artysta
Filozofia -> K.paranormalna Gastronomia Obibok
Biologia -> Medycyna Stróż-Prawa Przyroda
Ekonomia -> Show-Biznes Biznes Polityka


THE SIMS 2: NOCNE ŻYCIE:

Producent  Maxis
Wydawca   Electronic Arts
Electronic Arts Polska
Data wydania  16 września 2005
16 września 2005
Gatunek Symulacyjna
Tryb gry Singleplayer
Kategorie wiekowe   ESRB: T (Teen) (od 13 lat)
PEGI: 7+
Platforma PC
Nośniki CD (2)
Wymagania Co najmniej 1000 MHz
--------------------------------------------------------------------------------

256 MB RAM


--------------------------------------------------------------------------------

karta grafiki 64 MB


--------------------------------------------------------------------------------

Windows: 98, 98 SE, ME, 2000, XP, Vista


--------------------------------------------------------------------------------

1.5 GB HDD

Kontrolery mysz, klawiatura

The Sims 2: Nocne Życie - drugi, oficjalnie wydany w Polsce przez Electronic Arts Polska, dodatek do popularnej gry The Sims 2.


Opcje dochodzące w dodatku
Umawianie się na randki.
Nowa aspiracja.
Nowe centrum miasta.
Samochody.
Nowe Simy.
Nowe przedmioty.
Wampiry




Wampiry
Jak wiemy w wersji podstawowej (The Sims 2) nierzeczywistą wprowadzoną postacią był kosmita. W pierwszym dodatku (Na studiach) jest nim zombie. Teraz mamy okazję spotkać wampira. Najczęściej przebywa on na przedmieściu, w parcelach publicznych o "mrocznych" nazwach. Wampir wygląda jak normalny człowiek, jednak ma szarawą skórę, czerwone oczy i spiczaste "kły". Po bliższym spotkaniu z tym stworzeniem możemy zostać ukąszeni. Po ukąszeniu zamieniamy się w niego. Wtedy też w nocy wskaźniki potrzeb nam nie ubywają, możemy też kąsać innych, ale za dnia światło słoneczne jest dla nas niebezpieczne. Wtedy też, jeśli nie chcemy odejść na "tamten świat" sypiajmy w trumnach.Jeśli nie chcemy już być wampirem dzwonimy do wróżki(Cygańskiej Swatki), a kiedy przyjdzie kupujemy od niej Wampirocylinę. Wypijamy ją i zamieniamy się w normalnego Sima.


THE SIMS 2: WŁASNY BIZNES:

Producent Maxis
Wydawca EA Games (PC)
Aspyr Media (Mac)
Projektant Charles London
Hunter Howe
Amy Kalson
Robin Hunicke
Silnik własny
Data wydania 3 Marzec 2006
Gatunek symulacyjno/strategiczna
Tryb gry Singleplayer
Kategorie wiekowe ESRB: Teen (T)
PEGI: 7+
ELSPA: 11+
Platforma Microsoft Windows, Mac OS X
Nośniki 1 CD
Wymagania * The Sims 2
Procesor 1000 MHz
256 MB RAM
Windows XP/ME/98/2000
1,5 GB wolnego miejsca na dysku twardym
Karta grafiki obsługująca funkcję T&L z co najmniej 32 MB pamięci wideo RAM

The Sims 2: Własny Biznes - trzeci oficjalny dodatek do gry The Sims 2. Można w nim założyć własny biznes - osiedlowy sklepik, sklep meblowy, kwiaciarnię i inne, dodano też nowe opcje, np. obiekty i nowe opcje interakcji między Simami.




To jest tylko zalążek artykułu związanego z grami komputerowymi. Jeśli potrafisz, rozbuduj go.



The Sims 2: Własny Biznes - trzeci oficjalny dodatek do gry The Sims 2. Można w nim założyć własny biznes - osiedlowy sklepik, sklep meblowy, kwiaciarnię i inne, dodano też nowe opcje, np. obiekty i nowe opcje interakcji między Simami


THE SIMS 2: ZWIERZAKI

Producent Maxis
Wydawca EA Games
Dystrybutor  EA Games Polska
Silnik własny
Data wydania  20 października 2006
Gatunek symulacja
Platforma PC, PlayStation 2
Nośniki 1 DVD
Wymagania Procesor 1300 MHz, 512 MB pamięci RAM, co najmniej 1,5 GB wolnego miejsca na dysku twardym, karta graficzna obsługująca T&L z co najmniej 32 MB pamięci wideo
Kontrolery Mysz, klawiatura

The Sims 2: Zwierzaki jest czwartym dodatkiem do serii The Sims 2. Zwierzaki oficjalnie został ogłoszone 26 lipca 2006. Data premiery to 17 października 2006 w USA i 20 października 2006 dla reszty świata, oprócz Australii, gdzie to jest dzień 26 października.

Cechy
Sim może posiadać koty, psy, tropikalne rybki, szynszyle i ptaki.
W trybie panelu tworzenia zwierzaka gracz będzie mógł stworzyć niepowtarzalnego psa lub kota.
Ulubieńcy mają odpowiedniki potrzeb jak u Sima, z wyjątkiem nieobecności "Wystroju" i dodania "drapania" u kotów i "gryzienia" u psów.
Ulubieńcy mogą być wybrani na 4 sposoby: przez telefon, stworzone w Create-A-Pet, kupione w sklepie zoologicznym albo zaadoptowane.
Zwierzaki posiadają 3 etapy życia: Szczenię/kocię, Dorosły Osobnik, i Starszy Osobnik.
Nad zwierzętami nie zapanujesz tak jak nad Simem. Za to będziesz mógł nawiązać kontakt z pupilem i przekonać go do różnych rzeczy.
Będzie można prowadzić sklep zoologiczny, jeśli posiada się dodatek "Własny Biznes".
Od czasu do czasu zabłąkane zwierzęta, takie jak wilki czy skunksy, będą pojawiać się na parcelach.
Jeśli Sim zostanie ugryziony przez wilka lub wilkołaka, wtedy w wilkołaka się zmieni.
Będą również piosenki, które w języku simowym nagrał m.in. zespół Pussycat Dolls.
Zwierzęta mogą mieć młode
W razie potrzeby można oddać zwierzątko do adopcji, swojemu znajomemu lub sprzedać.

Co wnosi?
Zwierzaki, choć nie mamy nad nimi pełnej kontroli, można oduczyć wielu rzeczy, takich jak drapanie mebli, załatwianie się na podłogę, tarzanie się w brudzie, kopanie, czy też agresywne zachowanie w stosunku do innych zwierząt.Aby oduczyć kota drapać można kupić mu drapaczkę, aby oduczyć psa gryźć można kupić mu gryzaka! Związki ze zwierzętami są kolejną nowością. Kot może uznać sima za "Mojego", pies za członka stada lub opiekuna. Za to Sim może się zaprzyjaźnić z kotem i psem jak z normalnym człowiekiem - może uznać go za przyjaciela lub najlepszego przyjaciela. W oknie telefonu pojawiły się nowe opcje, tj. zarejestruj rasę, a w oknie usług można wezwać tresera, zgłosić zaginięcie, oddać zwierzaka lub go przygarnąć. Możliwe są też kariery zwierząt. Pies lub kot może pracować w ochronie, show-biznesie lub w usługach. Za każdy awans odblokowywane są obroże i kolory sierści. Oprócz ciekawych obiektów dla zwierząt są też nowe obiekty przeznaczone dla simów.





Wymagania sprzętowe
The Sims 2: Zwierzaki wymaga gry The Sims 2.
System operacyjny Windows XP, ME, 98, albo 2000.
Procesor 1300 MHz (1,3GHz) albo szybszy.
Pamięć 256 MB albo więcej (w przypadku zainstalowaniu gry The Sims 2 ze wszystkimi wydanymi aktualnie dodatkami, wymagane 512 MB)
Co najmniej 1.5 GB wolnej przestrzeni dyskowej.
T&L-capable karta wideo z co najmniej 32 MB pamięci obrazu wideo.
Napęd DVD 8x


THE SIMS 2: CZTERY PORY ROKU:

Producent EA Redwood Shores
Wydawca Electronic Arts
Data wydania 2 marca 2007
Gatunek symulacja
Tryb gry gra jednoosobowa
Kategorie wiekowe PEGI: 12+
ESRB: T
OFLC: M
Platforma PC (Windows)
Wymagania * Procesor 1300 MHz
Pamięć 256 MB RAM (wymagane 512 MB RAM jeśli masz zainstalowane inne dodatki)
System operacyjny Windows od wersji 98
1.5 GB wolnego miejsca na dysku twardym
Karta graficzna z T&L przynajmniej 32 MB pamięci (co najmniej GeForce 2)

The Sims 2: Cztery Pory Roku (ang.: Seasons) to dodatek do gry komputerowej The Sims 2 wydany w Polsce 2 marca 2007. Wprowadza do podstawowej gry zmianę pór roku.

Z porami roku będą się wiązać sezonowe zajęcia oraz ubrania na każdą pogodę. Konieczne będzie stosownie do pogody odpowiedniego ubrania bohaterów, gdyż w przeciwnym razie mogą na przykład zamarznąć na dworze lub odczuć bolesne skutki poparzenia skóry promieniami słonecznymi. Simy mogą także zamienić się w simorośl, jeżeli zbyt często stosują opryski chemiczne do roślin (stan ten nie jest jednak trwały, twórcy przewidzieli możliwość zakupienia odpowiedniego eliksiru przywracającego zwykłą postać). Są wtedy bardziej odporne, nie muszą chodzić "za potrzebą" i mogą normalnie pracować, a taże rozmnażać się bez partnera. The Sims 2 cztery pory roku wprowadza także możliwość wędkowania oraz uprawy roślin, które możemy rozwijać wstępując do Klubu Ogrodników. Pojawiają się nowe opcje, jak np. łapania świetlików, motyli, lepienia bałwana, bitwy na śnieżki czy balony z wodą. Nie brakuje nowych przedmiotów codziennego użytku i tych zdobywanych za punkty aspiracji (np. urządzenie do sterowania pogodą) oraz nowych karier zawodowych: w dziedzinach edukacji, dziennikarstwa i muzyki, a także jako Poszukiwacz Przygód lub Gracz. Każda z nich wprowadza nowe możliwości i nowe nagrody za osiągnięcia zawodowe.

Pogoda jest bardzo zmienna. Wiosną zwykle padają deszcze lub świeci lekkie słońce. W lato często są burze i upały na zmianę, pada deszcz. W czasie jesieni są burze, deszcze i grad. Gdy nadchodzi czas zimy, zaczyna padać śnieg. Każda z pór roku wpływa na wzajemne relacje między bohaterami. Nowe możliwości widoczne są po ikonkach widniejących nad głowami bohaterów.


THE SIMS 2: PODRÓŻE:

Producent {{{producent}}}
Dystrybutor Electronic Arts Polska
Data wydania {{{data wydania}}}
Gatunek Symulacyjna
Tryb gry Singleplayer
Platforma PC X box ply station 1,2,3
Nośniki 1 DVD
Język polski
Wymagania Procesor: 1300 MHz / 2400 MHz
--------------------------------------------------------------------------------

Pamięć RAM: 256MB RAM


--------------------------------------------------------------------------------

Karta graficzna: Kompatybilna z T&L z co najmniej 32MB pamięci


--------------------------------------------------------------------------------

Przestrzeń na dysku: 1.5GB HDD


--------------------------------------------------------------------------------

Napęd: min. 8x DVD


--------------------------------------------------------------------------------

Windows: 98, 98 SE, Me, 2000, XP, Vista.

Kontrolery mysz, klawiatura


The Sims 2: Podróże (ang. The Sims 2: Bon Voyage) to już szósty oficjalny dodatek do gry The Sims 2.Jest on rozwinięciem pomysłu dodatku: Wakacje, znanego z pierwszej części gry The Sims. Oficjalną datą premiery w Polsce był 7 września 2007 roku. Tym razem nasi simowie będą mogli pojechać na wczasy. Do wyboru mamy trzy różne otoczenia: "Trzy Jeziora", "Wyspa Twikkii" oraz "Wioska Takemizu".

"Trzy Jeziora":
W tym miejscu możemy przespać się w namiocie, rozpalić ognisko lub zwiedzać robić zdjęcia zabytkom, potańczyć w rytm góralskich hitów, kupić pamiątki, i . Być może nasi przyjaciele odnajdą jakiś skarb?

Kultura Dalekiego Wschodu:
W Chińskim Mieście posmakujemy orientalnej kuchni i kultury. Zrelaksujemy się podczas masaży, a w souvenirach zakupimy jakieś pamiątki, oraz pozwiedzamy zabytki. Pouczymy się sztuk walki, oraz tańca

Wakacje w Tropikach:
Na Tropikalnej Wyspie będziemy mogli zamieszkać w ekskluzywnych kurortach, pozbierać muszelki, zbudować zamek z piasku, poleżeć na kocach, napić się orzeźwiających koktajli, wykąpać się w morzu, zwiedzać wraki statków, w których będziemy mogli spotkać... śpiewającego ducha kapitana!
Nowe opcje:
możliwość noszenia biżuterii, budowanie hoteli, posiadanie własnego domku letniskowego, nauka teleportacji oraz czterech rodzai tańca: Tai Chi, Hula-hula, taniec ognia i taniec gór, ustalanie długości pobytu na wakacjach, szukanie skarbu i mapy (dzięki której można odkryć nowe postacie: Wielka Stopa, Ninja i Stary Mędrzec), lot na wakacje helikopterem, nowe opcje budowy między innymi tj. azjatycki dach, możliwość wybrania się na miesiąc miodowy.


THE SIMS 2: CZAS WOLNY:

Producent  Maxis
Wydawca  Electronic Arts
Data wydania  19 lutego 2008
22 lutego 2008
29 lutego 2008

Gatunek Symulacyjna
Tryb gry Singleplayer
Kategorie wiekowe  PEGI: 12+
Platforma PC Windows
Nośniki CD / DVD
Język polski
Wymagania Procesor 1.3 Ghz MHz
--------------------------------------------------------------------------------

512 MB RAM


--------------------------------------------------------------------------------

karta grafiki 32 MB


--------------------------------------------------------------------------------

Windows: 98, 98 SE, ME, 2000, XP, Vista


--------------------------------------------------------------------------------

1,5 GB HDD

Kontrolery mysz, klawiatura


The Sims 2: Czas wolny (ang. Free Time) To kolejny, już siódmy dodatek do gry The Sims 2 którego premiera w Polsce odbyła się 29 lutego 2008 roku. Jak nazwa wskazuje, dodatek skupiony jest na wolnym czasie, w związku z tym Simowie będą mogli poświęcić swój czas np. na swoje hobby. Wraz z rozwojem nowych umiejętności, Simowie będą mogli nabywać specjalne nagrody. Oczywiście jak każdy inny dodatek, The Sims 2: Czas wolny wprowadzi wiele nowych mebli, ubrań i innych nowości.

Zajęcia

Lepienie garnków
Teraz Simowie mogą lepić garnki rozwijając przy tym nową umiejętność, początkujący Sim który nie opanował jeszcze tej umiejętności zabierając się za lepienie garnków może ulepić koślawy garnek. Gdy Sim dobrze opanuje tą umiejętność, może sprzedawać swoje dzieła.


Gra na skrzypcach
Prócz perkusji, kontrabasu oraz gitary w tym dodatku Twoi Simowie mogą także grać na skrzypcach rozwijając przy tym swój talent.


Szycie
Już nie musisz jeździć na zakupy by kupić nowe ubrania, teraz możesz je sobie uszyć SAM(A) Nowe zajęcie nie oferuje tylko szycia ubrań lecz także kołder, zasłon oraz zabawek np. pluszowych misiów. Jeśli Twój Sim jest początkujący w szyciu może uszyć misia z jednym okiem.

Sport
Czyli piłka nożna, koszykówka oraz futbol amerykański, od teraz możesz mieć własne mini boisko na terenie swojej parceli. W koszykówce trzeba jednak ograniczyć się do jednego kosza oraz czterech zawodników.


Balet
Młodzi Simowie mogą uczęszczać na balet w szkółce baletowej.


Odnawianie samochodów
W tym dodatku można odpicować swoje samochody, ze starego gruchota można zrobić całkiem ładne auto.


Majsterkowanie
Rozszerzenie umożliwia majsterkowanie przy różnych sprzętach.


Nowe Kariery

Rozrywka
Zawsze chciałeś być w centrum uwagi, a teraz możesz spełnić swoje marzenia zostając artystą estradowym.


Tancerz / tancerka
Kiedy słyszysz muzykę twoje nogi od razu rwą się do tańca, to kolejny powód dla którego możesz zostać baletmistrzem / baletmistrzynią.


Architekt
To wymarzone zajęcie dla kreatywnych Simów, dlatego jeśli tylko posiadasz odpowiednie umiejętności zatrudnij się jako Planista Miejski.


Wywiad
Szpiegostwo i podsłuchy to twoja specjalność? Nie zwlekaj zostań szefem Agencji Wywiadowczej SimCity.


Oceanograf
Woda to twój żywioł, jeśli będziesz gdzieś z dala od niej po prostu nic nie osiągniesz, dlatego trzymaj się posady Ręki Posejdona.


Aspiracja drugorzędna
Jeśli uważasz, że wypełnianie jednej aspiracji ogranicza twojego Sima, teraz możesz dodać aspirację drugorzędną! Przejdź na panel nagród aspiracji i kliknij na ikonie korzyści z aspiracji. W oknie, które się pojawi, możesz wykorzystać punkty aspiracji zdobyte przez twojego Sima, kupując za nie korzyści albo drugą aspirację.


Korzyści z aspiracji
Popularność - możesz wykorzystać cechę "dobrych przyjaciół".
Romans - zastosuj interakcje "gładka gadka" dzięki czemu nawiążesz wspólny język z każdym Simem.
Fortuna - wykorzystaj funkcje "doradcy finansowego" aby zarabiać więcej pieniędzy.
Wiedza - teraz twój Sim może bezpośrednio skontaktować się z obcymi wybierając interakcje "wezwij kosmitów".
Poszukiwanie przyjemności - dzięki znajomości "piosenki żulerki" twój Sim może wypić za dwoje i bawić się do upadłego.
Rodzina - jeśli twój Sim lubi wychowywać dzieci, interakcja "superpłodność" zwiększy szanse za pojawienie się bliźniąt.
Smażony ser - jest to aspiracja której znaczenie nie ma większego sensu, jednak ciekawa może stać się funkcja "bezdennego żołądka" przez co Sim nigdy nie stanie się otyły.
Kariera - jeśli szef zwolni nas z pracy to w ciągu 24 godzin możemy go udobruchać stosując interakcje "błagaj o pracę"
Motywacje - dzięki nim Simowie mogą dłużej zajmować się swoimi czynnościami, a nie uzupełnianiem innych potrzeb, tak jak zabawa i towarzystwo (nie dotyczy wystroju)


THE SIMS 2: APARTAMENT LIFE:
   SOON


THE SIMS 3
   SOON


http://img357.imageshack.us/img357/6364/bannerky2.gif

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.vynnth.pun.pl www.wolves.pun.pl www.wrzesien-pazdziernik.pun.pl www.dawnofnarutov2.pun.pl www.anime-plock.pun.pl